zondag 21 januari 2018

Het was mij het weekje wel.


Afgelopen zondagavond rond hal 11 zag ik dat wij een boeking voor de volgende dag hadden. Bij een aantal organisaties hebben wij de optie" direct reserveren" Voor mij erg belangrijk dat de kalender altijd goed bijgewerkt is. Ik kan ook instellen dat ik een dag nodig heb ter voorbereiding. In de zomer hoeft dat niet, maar in de winter is het prettig om te zorgen dat het huis verwarmd is. En als het een tijdje niet gebruikt is, moet de stofzuiger er toch weer even door.
Ik had nu genoeg tijd om gelijk te beginnen met stoken en de bedden op te maken. Er werden 3 gasten verwacht. Mannen die voor hun werk in deze regio waren uitgezonden.Toen zij aan het eind van de middag arriveerden bleken het er 4 te zijn. Geen probleem, een bed is zo opgemaakt. 
Terwijl ik de lakens ging halen stond koekenbakker-tuin-man met een van de heren te praten, zij hadden nog meer collega's die op zoek waren naar slaapruimte. Nu hebben wij de mogelijkheid om in de salon nog 2 extra bedden te plaatsen. hier wilden ze graag gebruik van maken.
De mannen naar hun collega's bellen en wij ondertussen nog 2 bedden klaarmaken. In totaal ineens 7 loge's in plaats van 3. 
Omdat zij het gastenhuis huren zorgen zij zelf voor ontbijt en andere maaltijden. Als service bieden wij aan om s'middags te kachels alvast aan te steken zodat men na een dag hard werken in een verwarmd huis komt. Alles is naar wens verlopen en zij komen morgen ( maandag ) weer terug. Geen idee hoeveel, nu voor de zekerheid maar alle bedden opgemaakt. Met hen afgesproken dat ze alles mogen laten staan. Dus in de keuken nog een volle koelkast, en etensvoorraad, tassen en toilettassen op de kamers. Vrijdagochtend is iedereen naar zijn werk vertrokken en kon ik aan de slag om de bedden te verschonen en het huis  schoon te maken. Wat overigens reuze mee viel, het was netjes achtergelaten.
alle lakens weer gewassen en gestreken

Koekenbakker-tuin-man heeft Gaufres d'or France overgenomen en dat brengt veel administratieve rompslomp met zich mee. Daar gaat heel veel tijd inzitten. Op 11 en 12 februari staat de Gaufres d'or stand op de emigratiebeurs en dat brengt ook de nodige voorbereiding met zich mee.
Zelf ben ik, soms tot wanhoop toe, bezig met het maken van een nieuwe website. De oude werkt niet meer en is niet compatible op een mobiel. Een nieuwe website met een systeem waar ik nog weinig van snap, alhoewel met een goede tutorial die ik op Youtube heb gevonden, kom ik stap voor stap verder. Maar het neemt erg veel tijd in beslag, vandaar deze week geen terugblik op donderdag.
De gewone dagelijkse dingen gaan ook door hier.
Kom ik gelijk op het volgende onderwerp.
Er kan niemand meer langs
dikke slangen met......

de poepzuiger

Wij zijn hier in het dorp niet aangesloten op een riool.
Het gastenhuis en ons eigen huis hebben een septic-tank


Erg belangrijk dat er niets anders dan de natuurlijke behoefte en toiletpapier in de pot mag worden gedeponeerd. De zogenaamde vochtige doekjes uit een pakje en/of babydoekjes kunnen ernstige verstoppingen veroorzaken. Dit is helaas al eens gebeurd, en ik kan je vertellen, dat is echt niet leuk.
Een keer in de zoveel jaar moeten de septic-tanks geleegd worden. Dan komt er een grote tankauto met water, hoge drukspuiten en slangen om de tank leeg te zuigen. De septic-tank van het gastenhuis was nog lang niet nodig, onze eigen tank moest nu voor het eerst geleegd worden.
Afvoer


het zal je baan maar zijn

Binnen een half uur is het klaar. Omdat de tank helemaal leeg is, en het risico dat deze omhoog komt,
moet je de kraan een uurtje laten lopen. Wij hebben nog een flink waterreservoir in laten graven om het overtallige water van onze bron in op te vangen. Nu met alle regen hebben wij water in overvloed. Door middel van een pomp het water uit dit reservoir in de septic-tank gepompt, geen verspilling van drinkwater en de tank was snel gevuld.
Vandaag de hele dag op stap geweest. Ik zeg en schrijf het wel vaker ; never a dull moment hier.
Het is guur weer, regen ( heel veel, alles staat weer blank) wind, koud. Gelukkig snort onze kachel.

Warme groet!

 p.s. terwijl ik dit zit te tikken krijg ik een telefoontje dat er al werkmannen onderweg zijn, zij komen een dag eerder, wat schreef ik? Never a .......😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten