woensdag 10 januari 2018

Een nieuw jaar, een nieuw blog.

oudejaarsdag met een voorjaarstintje

Wij zijn alweer ruim een week in het nieuwe jaar dus de hoogste tijd voor een nieuw blog. Door de feestdagen, gasten en een dag erop uit waren wij uit ons ritme.
Het is altijd fijn wanneer de feestdagen achter de rug zijn weer bezig te zijn met de gewone dagelijkse dingen. Alhoewel gewoon, dat is het nooit hier 😉
Wij hebben nog heel wat projecten op ons lijstje. De verbouwing van de grote schuur, dit zal in verschillende etappe's gebeuren.
Mijn koekenbakker-tuin-man gaat het stroopwafel imperium uitbreiden, hij heeft het stokje van Gaufres d'or France overgenomen. Naast het bakken van stroopwafels op de markt, zoekt hij collega's koekenbakkers. Dus mocht je iemand weten..... De overdracht neemt nu veel tijd in beslag, een hele uitzoekerij wat er allemaal geregeld moet worden. Leve de bureaucratie.






Ik volg een aantal workshops, georganiseerd door het Office de Tourisme Bourgogne. Een van de onderdelen/opdrachten is het maken van een nieuwsbrief. Tijdrovend werk, vooral om het computerprogramma goed onder de knie te krijgen. Mijn streven is dit 1 x per maand uit te brengen. Het is leuk om te doen, en ik wil onze, toekomstige, gasten zo goed mogelijk van dienst zijn.

Afgelopen zomer was een van de droogste zomers sinds men het weer is gaan registreren. Onze bron heeft ongeveer 6 maanden niet gestroomd. Daar is nu wel verandering in gekomen. Het heeft heel veel geregend, het dal stond weer helemaal onder water. Het
leverde wel mooie plaatjes op.





Een dag erop uit was deze keer een dag naar Parijs. Samen met 2 vriendinnen die hier waren heb ik mijn hart weer kunnen ophalen in deze geweldige stad.


Zo zijn de eerste dagen in het nieuwe jaar voorbij gevlogen. Van zonnige dagen naar wolkbreuken terug naar blauwe luchten en vervolgens weer regen. 
C'est comme ça.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten